توجه داشته باشید که در هنگام برقراری ارتباط با دیگران باید واکنش های متناسب و به جا داشته باشد:
الف - واکنش در برابر اشتباهات
- اگر مرتکب اشتباهی شدید سعی کنید وضعیت بدن خود را حفظ کرده و آرامش در چهره داشته باشید و توجه افراد را به سمت خود سوق ندهید.
- قاطعیت داشته باشید، سعی کنید فردی قاطع و با رفتاری متعادل باشید (نه انفعالی و نه پرخاشگرانه) باید در نظر داشته باشیم که به شیوه عادلانه ای کار کنیم تا برای طرفین سودمند باشیم.
ب- کانون توجه قرار گرفتن
- همواره با ادب و احترام رفتار مطلوب از خود نشان دهید و درگیر شایعه سازی در محیط کار نشوید.
- از مربیان ورزش ارشد به عنوان مشاور و راهنما استفاده کنید
- از دانش روز و شبکه ارتباطی به عنوان استفاده از مهارتهای ارتباطی جدید استفاده کنید
ج- حرکات اعضای بدن
- اکثریت افراد هنگام برقراری ارتباط به چهره می نگرند و از توجه به اعضای بدن غافل هستن (مانند : حرکات سر و عقب و جلو خم شدن حرکات دست و... و. )
- در هنگام صحبت کردن تماس چشمی را حفظ می کنید تا بتوانید از طریق آن پیام درونی خود را انتقال می دهید که این توجه سبب ادامه ارتباط کلامی و عاطفی بهتر میشود، همچنین سکوت و تن صدا (آرام یا بلند حرف زدن) نیز در ایجاد ارتباط موثر امی باشد.
زهرا علی آبادی فراهانی - مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی
ارسال نظر